Rituál III. Požehnanie vodou časť druhá

Táto časť obradu predstavuje očistenie a posvätenie pomocou vody, ktorá slúži ako most medzi svetmi. Prostredníctvom zámerných gest a slov sa priestor oltára i tvoja vlastná bytosť aktivujú a spájajú s cyklami života, osudu a múdrosťou predkov i božstiev. Celý obrad je precízne štruktúrovaná cesta k osobnému duchovnému naladeniu a pripravenosti na hlbšiu interakciu s posvätnými silami.

Ukazovák a prostredník namočím do vody, držím a hovorím:

Nech každá kvapka nesie v sebe silu, očistiť, obnoviť a posvätiť. V tvojom toku cítim silu života. (Zatvorenie očí a precítenie sily vody, základného elementu ako živej bytosti)

Vysvetlenie: Ukazovák, tradične spojený s autoritou a smerovaním, predstavuje tvoju vôľu a zámer, ktorú vkladáš do vody. Prostredník, symbolizujúci rovnováhu a múdrosť, dodáva tomuto gestu tichosť a vyrovnanosť duchovna a fyzicka. Preto naladenie sa na tento akt zatvorením očí - čím sa vedome odpájaš od vonkajších rušivých vplyvov a sústreďuješ sa výhradne na vnútorné vnímanie. Vodu tak vnímaš ako základný element, ale i živú bytosť, s ktorou si v okamihu prepojený na hlbšej, intuitívnej úrovni. 

Kropenie oltára (vytiahnem dva prsty z vody a fŕkam nad oltárom 3 krát - vľavo, stred a vpravo, ako znak zrodenia, života a smrti.)

Kropím tento oltár, aby bol čistý a posvätný. 

Naľavo poviem - zrodenie, 

V strede poviem - život 

Napravo poviem - smrť.

Vysvetlenie: Keď kropíš oltár, voda ho rituálne očisťuje a posväcuje, no zároveň ho spája s prastarou mocou osudu. Trojité pokropenie – "zrodenie" (naľavo), "život" (v strede) a "smrť" (napravo) – odráža pôsobenie Norn, ktoré v plnom cykle tkajú vlákna minulosti, prítomnosti a budúcnosti, čím oltáru vlievajú silu nekonečného cyklu bytia.

Druhýkrát vložím prsty do vody ako hore. Pofŕkam druhý krát oltár ako hore a prehlásim:

Nech sa duchovia a bohovia radujú z mojej oddanosti a nech sú so mnou prítomní.

Naľavo poviem - Vyjdite predkovia z minulosti.

Stred poviem - Učte ma v prítomnosti

Napravo poviem - Ukážte mi cestu v budúcnosti.

Vysvetlenie: Toto druhé kropenie je aktom pozvania, pri ktorom opätovne nabitými prstami vzývaš duchov a bohov, aby sa radovali z tvojej oddanosti a boli prítomní. Kropením zľava doprava, s volaním na predkov z minulosti, žiadosťou o učenie v prítomnosti a prosením o cestu v budúcnosti, otváraš oltár ako portál pre múdrosť a sprievod z iných sfér. Ide o vnorenie sa do mýtického času, ktorý presahuje náš lineárny čas.

Posledné pokropenie seba trojitým kropením:

Dám dva prsty do vody ako hore a poviem:

Kropím samého seba aby som bol čistý a posvätený k tomuto obradu. 

 Tri krát si ofŕkam hlavu zhora

Prvé pokropenie poviem: Dajte mi bohovia skrze túto vodu silu

Druhé pokropenie poviem: Dajte mi bohovia skrze túto vodu múdrosť

Tretie pokropenie poviem: Držte nado mnou ochranu

Vysvetlenie: Posledné trojité kropenie tvojej hlavy vodou je vrcholom osobného posvätenia pre obrad. Pri každom pokropení vzývaš, aby ti bohovia prostredníctvom vody udelili silu, múdrosť a ochranu, čím sa plne pripravuješ na duchovnú prácu. Týmto aktom sa stávaš očisteným a posväteným kanálom pre energie obradu, úplne zladeným s prítomnými božstvami a predkami.